اجتماعی-وبلاگوبلاگ

ساخت تیزر و کلیپ های تبلیغاتی

تیزرچیست؟

تیزر در اصلاح تبلیغاتی شامل متن، عکس و فیلم هایی می شود که در مخاطب حس کنجکاوی و ایجاد سوال می کند، و این کار را با ندادن اطلاعات کافی و جامع صورت می پذیرد، تیزر در تبلیغات برای جذب مخاطب و ایجاد نیاز به خرید کالا یا خدمات صورت می گیرد در اینجا منظور ما تیزرهای ویدئویی است و به آن می پردازیم.

واژه ی تیزر امروزه برای ویدئوهای نمایشی به کار می رود اما شامل تمام گونه های ویدئویی نمی شود، تیزر فیلم هایی هستند که ایجاد کنجکاوی در مخاطب کرده و اطلاعات را به صورت منقطع و سریالی به مشتری و مخاطب می دهند، اما ویدئوی تبلیغاتی شاید به صورت واضح و چند ثانیه ای کالا و خدمات را بیان کند و یا اطلاع رسانی کند، واژه تیزر امروزه برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی به کار می رود  و منظورشان همان فیلم و آگهی های ویدئویی است که می تواند خاصیت و ویژگی تیزر را داشته باشد یا نداشته باشد.

پس تا به اینجا فهمیدیم که تیزر ویدئویی از بهترین نوع های تبلیغات ویدئویی است و در اصطلاح عام به تمامی ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه و پی در پی یا سریالی تیزر گفته می شود.

مراحل ساخت تیزر و کلیپ تبلیغاتی

به سه مرحله پیش تولید، تولید و  پس تولید تقسیم می شود.

پیش از تولید

به مراحلی که قبل از ساخت کلیپ طی می شود گفته می شود اقداماتی مانند ایده پردازی، نوشتن متن و دیالوگ، تهیه کنندگی و هماهنگی با عوامل برای تولید ویدئو تبلیغاتی در پیش تولید انجام می گیرد

تولید

در این مرحله برنامه ریزی ها و ایده ها پیاده سازی می شوند و طبق برنامه با توجه به نوع کلیپ در لوکیشن توسط عوامل سازنده و اجراء تولید می شود.

پس از تولید

مراحلی که پس از فیلمبرداری طی می شود تا ویدئو شکل گرفته و آماده انتشار شود را گویند مانند تدوین، جلوه های بصری و آماده سازی برای پخش پس از مراحل پس از فیلمبرداری و ساخت ویدئو است و مانند تمامی مراحل ساخت تیزر و کلیپ دارای اهمیت است.

دلایل ساخت تیزر

  • معرفی برند و برند سازی
  • بازاریابی و  افزایش فروش
  • تعامل و ارتباط با مخاطبین
  • تعلیم و آموزش و اطلاع رسانی

 

چگونه تیزر و یا کلیپ تبلیغاتی بسازیم؟

متاسفانه با روال شدن شبکه های اجتماعی ویدئویی افراد بسیاری خود را به عنوان سازنده معرفی می کنند و دست به تولید افتضاحاتی ویدئویی با عنوان تیزر و کلیپ تبلیغاتی می کنند که نه از اصول فیلمسازی پیروی می کند و نه از اصول تبلیغاتی و بنابراین هیچ نتیجه و بازخورد مثبتی برای سازنده ندارد و قادر به جذب مشتری و مخاطب نخواهد بود.

برای ساخت تیزر یا کلیپ ویدئویی کوتاه یا سریالی بهترین کار همکاری با تیم و گروه متخصص و دارای دانش در زمینه ی فیلمسازی و تبلیغات است.

چرا ساخت تیزر را به گروه و تیم حرفه ای بسپاریم؟

اگر شما دارای یک شغل خرده فروشی هستید و می خواهید شغل خود را با استفاده از یک ویدئو کوتاه در فضای مجازی معرفی کنید و یا حتی یک شرکت بازرگانی هستید و می خواهید برند سازی کنید و نیاز به آگهی های تبلیغاتی دارید، برای ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی بهتر است با یک تیم متخصص همکاری کنید و سرمایه و زمان خود را هدر ندهید.

ساخت تیزر را نمی توان به یک شخص و یا گروه بی سابقه سپرد و انتظار نتیجه موثر داشت و حتی شاید کلیپ و تیزری بسازید و کارکرد ضد تبلیغ داشته باشد و نه تنها نتیجه مثبت نگیرد بالعکس نتیجه معکوس و منفی داشته باشد و ماه ها طول بکشد تا یک کلیپ را به شما تحویل دهند و خودتان برای انتشار باید به فکر چاره باشید.

گروه حرفه ای ساخت کلیپ چه مزایایی دارد؟

سوال پیش می آید چه فرقی می کند که یک تیم متخصص کار شما را انجام دهند یا یک شخص و یا گروه بی تجربه؟

  1. تقویت نوآوری و خلاقیت
  2. کاهش هزینه و اتلاف وقت
  3. عملکرد بهتر
  4. تجربیات حرفه ای

گروه سازنده متخصص تیزر و کلیپ تبلیغاتی از عوامل سازنده پیش از تولید و پس از تولید تشکیل شده است و تمامی مراحل توسط افراد متخصص آن حوزه انجام می گیرد و در نهایت خروجی کار زیبا و جذاب خواهد شد. تصور کنید یک نفر هم بخواهد برای کلیپ و تیزر شما هم متن بنویسد، فیلمبرداری کند، بازیگری کند و هم بخواهد کارگردانی و انتشار را به عهده بگیرد علاوه بر این که این کار مدت زمان بسیاری را صرف می کند در نهایت شاید خروجی کار باب میل شما نباشد و حتی افراد غیر متخصص هم از آن ایراداتی بگیرند.

در کار گروهی و همکاری یک تیم نویسنده، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده هریک وظایف مشخص خود را دارند، هر یک از عوامل  که به صورت حرفه ای در یک زمینه متخصص هستند کار را به صورت منظم و هماهنگ پیش می برند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا