ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ، بازاریابی ویدئویی
ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی به نوعی از تبلیغات و بازاریابی اطلاق می شود که با استفاده از فیلم های های کوتاه و بلند و سریالی با هدف معرفی محصول و خدمات و افزاریش فروش و برند سازی تهیه و انتشار می یابد. ساخت تیزر و کلیپ های تبلیغاتی به منظور انتقال اخبار و پیام و یا با اهداف تجاری و تبلیغاتی صورت می پذیرد، ویدئو از روش های بسیار مناسبی برای انتقال پیام به مخاطب است و عموم مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد.
بستر فضای مجازی و پلتفرم های موجود قابلیت انتشار انواع ویدئو ها را در زمان های کوتاه و بلند دارا هستند، که البته اکثرا پیام های بازرگانی و تجاری در مدت های کوتاه ساخته و انتشار داده می شوند تا بهترین نتیجه را در فضای مجازی کسب کنند و مخاطبان بسیاری با صرف زمان اندک پیام را دریافت کنند.
مزایای ساخت و انتشار در اینستاگرام
اینستاگرام از پرمخاطب ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است و قابلیت های بسیار مناسبی را به صورت رایگان برای انتشار ویدئو در اختیار مخاطب قرار می دهد.
قابلیت های lgtv، استوری و لایو در اینستاگرام امکان مناسبی برای انتشار کلیپ های تبلیغاتی به وجود آورده است. مهم ترین مزیت اینستاگرام انتشار رایگان و بازدید میلیونی ویدئوها در آن است، با برنامه ریزی و ساخت حرفه ای تیزر و کلیپ می توان به بازدید بسیار بالایی دست یافت و همچنین رکورد فروش های محصول و خدمات را جابجا کرد.
مزایای ویدئو مارکتینگ
ویدئو و کلیپ های تبلیغاتی با هدف جذب مخاطب و یا آگهی دادن به مشتریان ساخته می شوند و در فضای مجازی و پلتفرم های مختلف انتشار می یابند، اما نکته ی مهم این است که کلیپ و ویدئو موثر باشد یعنی توانایی جذب مخاطب را داشته باشد و در بهترین حالت بتواند افراد را به مشتری تبدیل کند. مزیت های ویدئو های تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- صراحت و شیوایی انتقال پیام در کلیپ
- تاثیرگذاری بر تمامی افراد و مخاطبان
- ایجاد خلاقیت و ایده های متنوع
- جذب و تاثیر روی مخاطب
کاربردهای ویدئو مارکتینگ
- معرفی برند محصول و خدمات
- تعامل بیش تر با مخاطب
- فروش بیش تر
قیمت ساخت ویدئو و تیزر
ویدئو مارکتینگ به توجه به زمان و نوع آن قیمت گذاری می شود و عوامل بسیاری چون لوکیشن، بازیگر و مجری، زمان ساخت، فیلنمامه و سناریو بر قیمت ساخت ویدئو و تیزر تاثیر می گذارد.